Saturday 18 January 2014

12b) Makanan pelik di Putrajaya - Google Blog Search

12b) Makanan pelik di Putrajaya - Google Blog Search


PPj, KPDNKK Pantau Barga Barang <b>Di Putrajaya</b> - MyNewsHub.My <b>...</b>

Posted: 15 Jan 2014 11:08 PM PST

PUTRAJAYA – Menteri Wilayah Persekutuan, Datuk Seri Tengku Adnan Tengku Mansor memberi amaran kepada peniaga dan pemilik kedai makanan di Putrajaya supaya tidak menaikkan harga barang dan makanan sewenang-wenangnya atau berdepan dengan tindakan.

Tengku Adnan berkata, beliau sudahpun memberi arahan kepada Presiden Perbadanan Putrajaya (PPj) Tan Sri Aseh Che Mat supaya PPj bersama Kementerian Perdagangan Dalam Negeri, Koperasi dan Kepenggunaan (KPDNKK) mengadakan pemeriksaan bersama memantau harga barang dan makanan di sekitar Putrajaya.

"PPj boleh mencontohi tindakan tegas Dewan Bandaraya Kuala Lumpur (DBKL) yang mengeluarkan notis amaran, saman atau arahan tutup kedai sekiranya sesebuah kedai makan didapati kotor dan seterusnya lesen perniagaan mereka dibatalkan sekiranya kesalahan dilakukan peniaga adalah serius," katanya.

Beliau berkata demikian ketika berucap selepas melancarkan Fiesta Belon Panas Antarabangsa Putrajaya ke-6 tahun 2014 dan Kalendar Acara Putrajaya 2014 anjuran PPj di sini hari ini, yang turut dihadiri Aseh.

Kenyataan beliau ialah susulan penubuhan sebuah Jawatankuasa Khas Menangani Kos Sara Hidup yang dipengerusikan Timbalan Perdana Menteri Tan Sri Muhyiddin Yassin bagi menangani isu kenaikan kos sara hidup rakyat dan harga barang secara bersepadu.

Muhyiddin semalam berkata penguatkuasaan Akta Kawalan Harga dan Anti Pencatutan juga akan ditingkatkan bagi mengambil tindakan lebih berkesan terhadap para peniaga yang didapati mengambil kesempatan menaikkan harga barang sewenang-wenangnya.

Sehubungan itu, Tengku Adnan berkata orang ramai perlu memberi kerjasama kepada PPj dan KPDNKK dengan melaporkan sebarang kenaikan harga yang melebihi had yang ditetapkan supaya peniaga tidak mengambil kesempatan mengaut keuntungan dengan cara yang salah.

"Kerajaan sudah menyediakan pelbagai pilihan lain kepada orang ramai dalam menangani kos sara hidup sekarang antaranya menyediakan Kedai Rakyat 1Malaysia, menu Sarapan 1Malaysia dan Klinik 1Malaysia.

"Jangan percaya kepada pelbagai fitnah dan dakwaan oleh pihak yang tidak bertanggungjawab mengenai isu peningkatan harga barang kerana kerajaan kini berusaha keras meringankan beban rakyat dalam menangani kos sara hidup," katanya. – BERNAMA

PPj, KPDNKK Pantau Barga Barang Di Putrajayahttp://mynewshub.my/wp-content/uploads/2013/11/Tengku-Adnan.jpghttp://mynewshub.my/wp-content/uploads/2013/11/Tengku-Adnan-150x150.jpg16 January 2014 MyNewsHub Terkini,

PUTRAJAYA - Menteri Wilayah Persekutuan, Datuk Seri Tengku Adnan Tengku Mansor memberi amaran kepada peniaga dan pemilik kedai makanan di Putrajaya supaya tidak menaikkan harga barang dan makanan sewenang-wenangnya atau berdepan dengan tindakan. Tengku Adnan berkata, beliau sudahpun memberi arahan kepada Presiden Perbadanan Putrajaya (PPj) Tan Sri Aseh Che Mat...

<p style="text-align: justify;">PUTRAJAYA - Menteri Wilayah Persekutuan, Datuk Seri Tengku Adnan Tengku Mansor memberi amaran kepada peniaga dan pemilik kedai makanan di Putrajaya supaya tidak menaikkan harga barang dan makanan sewenang-wenangnya atau berdepan dengan tindakan.</p> <p style="text-align: justify;">Tengku Adnan berkata, beliau sudahpun memberi arahan kepada Presiden Perbadanan Putrajaya (PPj) Tan Sri Aseh Che Mat supaya PPj bersama Kementerian Perdagangan Dalam Negeri, Koperasi dan Kepenggunaan (KPDNKK) mengadakan pemeriksaan bersama memantau harga barang dan makanan di sekitar Putrajaya.</p> <p style="text-align: justify;">"PPj boleh mencontohi tindakan tegas Dewan Bandaraya Kuala Lumpur (DBKL) yang mengeluarkan notis amaran, saman atau arahan tutup kedai sekiranya sesebuah kedai makan didapati kotor dan seterusnya lesen perniagaan mereka dibatalkan sekiranya kesalahan dilakukan peniaga adalah serius," katanya.</p> <p style="text-align: justify;">Beliau berkata demikian ketika berucap selepas melancarkan Fiesta Belon Panas Antarabangsa Putrajaya ke-6 tahun 2014 dan Kalendar Acara Putrajaya 2014 anjuran PPj di sini hari ini, yang turut dihadiri Aseh.</p> <p style="text-align: justify;">Kenyataan beliau ialah susulan penubuhan sebuah Jawatankuasa Khas Menangani Kos Sara Hidup yang dipengerusikan Timbalan Perdana Menteri Tan Sri Muhyiddin Yassin bagi menangani isu kenaikan kos sara hidup rakyat dan harga barang secara bersepadu.</p> <p style="text-align: justify;">Muhyiddin semalam berkata penguatkuasaan Akta Kawalan Harga dan Anti Pencatutan juga akan ditingkatkan bagi mengambil tindakan lebih berkesan terhadap para peniaga yang didapati mengambil kesempatan menaikkan harga barang sewenang-wenangnya.</p> <p style="text-align: justify;">Sehubungan itu, Tengku Adnan berkata orang ramai perlu memberi kerjasama kepada PPj dan KPDNKK dengan melaporkan sebarang kenaikan harga yang melebihi had yang ditetapkan supaya peniaga tidak mengambil kesempatan mengaut keuntungan dengan cara yang salah.</p> <p style="text-align: justify;">"Kerajaan sudah menyediakan pelbagai pilihan lain kepada orang ramai dalam menangani kos sara hidup sekarang antaranya menyediakan Kedai Rakyat 1Malaysia, menu Sarapan 1Malaysia dan Klinik 1Malaysia.</p> <p style="text-align: justify;">"Jangan percaya kepada pelbagai fitnah dan dakwaan oleh pihak yang tidak bertanggungjawab mengenai isu peningkatan harga barang kerana kerajaan kini berusaha keras meringankan beban rakyat dalam menangani kos sara hidup," katanya. - BERNAMA</p>


Iklan Teks:

PERINGATAN: Mynewshub tidak bertanggungjawab terhadap komen yang diutarakan dalam laman ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri

K&#39;jaan Arah Harga <b>Makanan Di</b> Kantin Sekolah <b>...</b> - MyNewsHub.My

Posted: 16 Jan 2014 12:34 AM PST

PUTRAJAYA – Menteri Pendidikan Kedua Datuk Seri Idris Jusoh pada meminta pegawai pendidikan daerah, pengetua dan guru besar supaya sentiasa memantau harga makanan dan minuman di kantin bagi memastikan tiada kenaikan harga.

Beliau berkata hasil beberapa lawatan mengejut, pemantauan berterusan serta makluman balas lain, pihaknya mendapati tiada kenaikan harga makanan di kantin sekolah.

Namun, pihaknya ada menerima maklumat mengenai kantin yang menaikkan harga makanan tetapi setelah ditegur guru besar atau pengetua sekolah berkenaan, pengusaha kantin menurunkan kembali harga makanan.

Katanya kerajaan akur dengan kenaikan harga beberapa barangan ketika ini tetapi pengusaha kantin tidak sepatutnya menaikkan harga makanan sewenang-wenangnya.

"Hari ini, dalam lawatan mengejut saya ke kantin sekolah ini, kami dapati harga makanan di kantin ini kekal seperti sebelumnya…tiada kenaikan," katanya kepada pemberita selepas meninjau kantin Sekolah Kebangsaan Putrajaya Presint 9 di sini.

Idris berkata lawatan itu sebahagian daripada program turun padang selaras dengan arahan Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak supaya semua menteri kabinet memantau isu-isu berkaitan kenaikan harga barangan.

Program itu dapat memberi input penting kepada pihak kementerian dalam merancangkan pelbagai usaha untuk meringankan beban yang ditanggung rakyat dalam menghadapi isu kenaikan harga barangan, katanya.

Beliau berkata sebagai kerajaan yang bertanggungjawab, peka dan prihatin dengan cabaran dihadapi rakyat, ia sentiasa memantau harga barangan bagi memastikan rakyat tidak dibebani dengan masalah itu. – BERNAMA

K'jaan Arah Harga Makanan Di Kantin Sekolah Dipantauhttp://mynewshub.my/wp-content/uploads/Datuk-Seri-Idris-Jusoh.jpghttp://mynewshub.my/wp-content/uploads/Datuk-Seri-Idris-Jusoh-150x150.jpg16 January 2014 MyNewsHub Terkini,,

PUTRAJAYA - Menteri Pendidikan Kedua Datuk Seri Idris Jusoh pada meminta pegawai pendidikan daerah, pengetua dan guru besar supaya sentiasa memantau harga makanan dan minuman di kantin bagi memastikan tiada kenaikan harga. Beliau berkata hasil beberapa lawatan mengejut, pemantauan berterusan serta makluman balas lain, pihaknya mendapati tiada kenaikan harga makanan...

PUTRAJAYA - Menteri Pendidikan Kedua Datuk Seri Idris Jusoh pada meminta pegawai pendidikan daerah, pengetua dan guru besar supaya sentiasa memantau harga makanan dan minuman di kantin bagi memastikan tiada kenaikan harga. Beliau berkata hasil beberapa lawatan mengejut, pemantauan berterusan serta makluman balas lain, pihaknya mendapati tiada kenaikan harga makanan di kantin sekolah. Namun, pihaknya ada menerima maklumat mengenai kantin yang menaikkan harga makanan tetapi setelah ditegur guru besar atau pengetua sekolah berkenaan, pengusaha kantin menurunkan kembali harga makanan. Katanya kerajaan akur dengan kenaikan harga beberapa barangan ketika ini tetapi pengusaha kantin tidak sepatutnya menaikkan harga makanan sewenang-wenangnya. "Hari ini, dalam lawatan mengejut saya ke kantin sekolah ini, kami dapati harga makanan di kantin ini kekal seperti sebelumnya...tiada kenaikan," katanya kepada pemberita selepas meninjau kantin Sekolah Kebangsaan Putrajaya Presint 9 di sini. Idris berkata lawatan itu sebahagian daripada program turun padang selaras dengan arahan Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak supaya semua menteri kabinet memantau isu-isu berkaitan kenaikan harga barangan. Program itu dapat memberi input penting kepada pihak kementerian dalam merancangkan pelbagai usaha untuk meringankan beban yang ditanggung rakyat dalam menghadapi isu kenaikan harga barangan, katanya. Beliau berkata sebagai kerajaan yang bertanggungjawab, peka dan prihatin dengan cabaran dihadapi rakyat, ia sentiasa memantau harga barangan bagi memastikan rakyat tidak dibebani dengan masalah itu. - BERNAMA  


Iklan Teks:

PERINGATAN: Mynewshub tidak bertanggungjawab terhadap komen yang diutarakan dalam laman ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri

Amrayy Lensa Assault: PROGRAM TINJAUAN KE PREMIS <b>...</b>

Posted: 18 Jan 2014 10:21 PM PST

ATURCARA PERJALANAN TPM

8.30am: Pasaraya NSK Selayang Batu Caves, Selangor

9.10am: Tapak Pasar Harian, Pasar Borong Selayang

9.50am: Pasar Mini Snofa, Taman Greenwood

10.30am Restoran Sri Ayu Tomyam Batu Caves, selangor.



















P/S: Kepada sesiapa nak suruh aku ambil gambar dan video selepas ini, tolong proses sendiri..Nak murahkan..!! Cakap macam orang tak sekolah.!! Lu fikirlah bro.!! 

AMRAYY

No comments:

Post a Comment

Post Popular